
29 maig Pensaments durant el confinament
Molts/es de nosaltres hem tingut pensaments durant el confinament nous i difícils d’expressar doncs la situació d’emergència sanitària és inèdita per a tots/es.
Et proposem aquest exercici d’ordenar paraules. Posa en els llocs en blanc les corresponents:
- desesperança
- l’esgotament
- malestar
- no té sentit fer res
- l’ansietat
- fracàs
- conductes de risc
- realistes
- hiperactius
- possibles conseqüències
- regulats emocionalment
Durant aquest temps de confinament pel COVID-19, les persones podem tenir els següents pensaments:
“No passa res, això no m’afectarà, estan exagerant”
Aquests pensaments, que poden calmar a una persona el portaran a prendre 1. ————————————–, exposant-se a si mateix i als altres. La conducta també modula les emocions.
“És catastròfic, no ho podran controlar, estem totalment desprotegits”
L’emoció és la 2. —————————i la seva aparició dificulta que la nostra conducta es mantingui estable, ja que si res serveix, 3.—————————. És molt important identificar aquesta emoció per comprendre que la mateixa ens farà més fàcil generar una nova rutina i respectar les normes socials.
“He d’aprofitar aquesta situació per fer tot allò que tinc pendent, he de guanyar temps”
L’emoció suscitada és 4.—————————– de que alguna cosa s’està perdent. És probable que ens porti a estar5. ——————————-, a 6.——————————- i al sentiment de 7. ——————. Establir fites resulta una bona estratègia en aquesta situació, però és essencial que aquestes siguin8. —————————–, doncs fites molt exigents contribuiran a generar un sentiment de que un no rendeix el que hauria de rendir.
Fer el recompte constant del número d’infectats i morts incrementarà el nostre 9. ———————–i farà més difícil que ens mantinguem 10.—————————————————-. L’acceptació d’aquesta situació implica prendre aquests fenòmens imponderables com a part de la natura i estar més en contacte amb el present sense fer projeccions a les 11. ————————-d’aquesta situació.
Solucions:
- Conductes de risc
- desesperança
- No té sentit fer res
- l’ansietat
- hiperactius
- esgotament
- fracàs
- realistes
- malestar
- regulats emocionalment
- Possibles conseqüències